Pentru toti acesti retaileri food si non-food, castigarea de clienti noi se va face prin extinderea rapida si masiva in zonele cu potential de dezvoltare a retailului modern:
- zone cu potential maxim de dezvoltare a retailului modern o au judetele Prahova, Dambovita, Valcea si Dolj. Nici piata de retail din Bucuresti nu a ajuns la suprasaturatie, astfel capitala ramane un punct extrem de important pentru inaugurarea de noi magazine.
- zonele cu potential ridicat de extindere o reprezinta judete precum Botosani, Neamt, Buzau, Constanta, Teleorman, Arges, Olt, Gorj, Alba sau Timis.
- zonele cu potential mediu de dezvoltare a retailului modern pentru urmatorii anii o reprezinta judetele Iasi, Vaslui, Galati, Calarasi, Brasov, Harghita, Bistrita-Nasaud, Cluj, Satu Mare, Bihor, Ilfov si Mehedinti.
- printre zonele cu cel mai redus potential de dezvoltare a retailului modern pentru urmatoarea decada o reprezinta judetele in care fie economia si nivelul investitilor sunt praf, fie piata este deja suprasaturata si sunt prea mult magazine pentru puterea de cumparare a locuitorilor: Salaj, Maramures, Suceava, Bacau, Covasna, Vrancea, Braila, Tulcea, Ialomita, Giurgiu, Sibiu, Mures, Hunedoara, Arad si Caras-Severin.
Asta nu inseamna ca in zonele cu potential mediu sau redus nu se vor mai descide noi magazine. Uitati-va pe lista de orase unde au deschis magazine Profi, Lidl, Mega Image sau Billa si o sa gasiti multe localitati de care poate nici nu ati auzit. Asa e comertul modern.
Nu trebuie sa fii neaparat in buricul targului ca sa ai vanzare. Banii sunt la fel peste tot. Oamenii vor vana in continuare promotii si reduceri la alimente si produse nealimentare, indiferent ca magazinul in care intra se numeste Billa, Profi, Lidl, Mega Image, Spar, Carrefour, Metro, Real, Cora, Selgros sau oricum vreti voi.